Sinds 2005 ben ik ook remedial teacher. Ik begeleid kinderen met leerproblemen als dyslexie of add. En ik help bij algemene leerproblemen, zoals het aanleren van nieuwe studievaardigheden en het voorbereiden op een test of proefwerk. Met een beetje hulp of bijsturing blijkt dat leerlingen vaak meer kunnen dan ze zelf dachten.
Niet voor alle leerlingen gaat het leren vanzelf. We zijn tenslotte allemaal anders, dus waarom zouden we allemaal op dezelfde manier leren? Daarom kijk ik goed naar de leerling en stem de begeleiding volledig af op zijn/haar behoefte. Hoe leert deze leerling? Wat gaat er wel goed? Waar gaat het mis? Hoe kan het beter? Samen vinden we die oplossingen of manieren waardoor het leren wel lukt. ‘Out of the box denken’ noem ik dat.
Een remedial teacher is veelzijdig als het gaat om vakkennis en studievaardigheden. Mijn interesse voor deze opleiding werd gewekt in mijn beginjaren als docent, toen ik werkte op een vmbo-school met een grote afdeling leerwegondersteuning. Leerlingen met leerproblemen bleken hier met wat extra aandacht enorme stappen vooruit te kunnen zetten en hun opleiding succesvol te kunnen afronden. Ik vond het zo bijzonder om hieraan bij te dragen, dat ik in 2004 startte met de opleiding tot remedial teacher. De vakkennis die ik tijdens mijn opleiding opdeed, kon ik op deze school meteen in praktijk brengen. Ik zág de kinderen groeien! En dat gun ik ieder kind met leerproblemen.
Meer weten over remedial teaching? Ik help je kind graag vooruit.
Let’s go & teach!